🎁 تخفیف ویژه تمامی دوره های آموزشی 🎁

پیش نیازهای ASP.NET Core

در این مقاله به بررسی پیشنیازهایی که برای ورود به دوره ASP.NET Core و یادگیری این فریمورک قدرتمند نیاز دارید و همچنین دوره هایی را که باید قبل از ورود به دنیای ASP.NET Core بگذرانید، می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

پیش نیازهای ASP.NET Core

یادگیری Asp.net core مانند دیگر تکنولوژی ها، نیاز به دانش زمینه ای دارد و باید برای درک بهتر و یادگیری آسانتر، قبل از شروع آموزش این فریمورک قدرتمند، پیشنیازهایی را بدانید. در این مقاله به بررسی این پیشنیازها می پردازیم.

در ادامه خواهید خواند:

1) اهمیت رعایت پیشنیازها

2) پیشنیازهای NET Core

3) یادگیری ASP.NET Core

اهمیت رعایت پیشنیازها

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، شما باید برای یادگیری آسانتر و سریعتر ASP.NET CORE و درک عمیق تر مفاهیم آن، چند مورد را به عنوان پیشنیاز یادبگیرید. اما ممکن است سوال بعضی از شما این باشد که اصلا چرا باید پیشنیازها را بلد باشیم؟

آیا نمی شود مستقیم و بدون یادگیری پیشنیازها به سراغ آموزش ASP.NET Core رفت؟

خب جواب این سوال خیلی ساده و روشن است: خیر!!!

اگر قصد انجام این کار را دارید، چند دقیقه صبر کنید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، قول می دهیم که مسیر بهتر و بهینه تری را پیش روی شما قرار دهیم.

نکته بسیار مهم این است که اگر بدون رعایت پیشنیازها به سراغ یادگیری یک تکنولوژی بروید، شما محکوم به شکست خواهید بود و هیچگاه آن تکنولوژی را آنطور که باید، یاد نمیگیرید (این یک اصل مهم است).

فرض کنید می خواهید فوتبال بازی کنید، بدون آنکه از مفاهیم توپ، گل، پاس، آفساید و ... مطلع باشید. آیا شما فوتبالیست خوبی خواهید شد؟ هرگز.

یا می خواهید رانندگی کنید و هیچ اطلاعاتی نسبت به گاز، ترمز، چراغ و ... ندارید، آیا می توانید رانندگی کنید؟ خیر، قطعا به مقصد مطلوب نخواهید رسید. یادگیری یک تکنولوژی هم به همین صورت است.

اگر می خواهید با مسئله آموزش، و آموزش دیدن حرفه ای برخورد کنید، باید روش صحیح آموزش را نیز رعایت کنید و از مسیر درست وارد آن شوید.

در این مقاله مسیر صحیح یادگیری ASP.NET Core و پیشنیازهای آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا با حرکت در این مسیر و رعایت پیشنیازها بتوانید چند گام از رقبای خود جلوتر بوده و به بازار کار نزدیکتر شوید.

پیشنیازهای ASP.NET Core

ASP.NET Core تکنولوژی ماکروسافت برای ساخت وب اپلیکیشن های بزرگ و مقیاس پذیر است و قبل از یادگیری آن باید پیشنیاز هایی را بلد باشید. پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core به شرح زیر است:

زبان HTML5

به طور کلی، برای یادگیری هر فریمورکی که با صفحات وب سر و کار دارند، شما باید HTML5 را بلد باشید.

HTML5 یک زبان نشانه گذاری است که به منظور تعریف ساختار صفحات وب (DOM) ایجاد شده است و ما برای تولید بلاک های صفحه، تگ ها، لینک ها و ... از آن استفاده می کنیم.

ASP.NET Core صفحات وب را در سمت سرور تولید می کند. صفحاتی که توسط ASP.NET Core تولید می شوند، با فرمت HTML5 هستند. بنابراین آگاهی از این زبان امری ضروری است. اگر HTML5 بلد نباشیم، عملا نمی توانیم صفحات Dynamic را با استفاده از ASP.NET Core بسازیم.

امکان دریافت اطلاعات از کاربر (ساخت فرم) را نداریم و نمی توانیم اطلاعات موجود در سیستم را در قالبی منظم به کاربران نمایش دهیم. پس باید HTML5 بلد باشیم.

زبان CSS3

برای تقویت ظواهر بصری سایت از CSS3 استفاده می شود. CSS3 نیز یک زبان نشانه گذاری است که برای استایل دهی به عناصر HTML استفاده می شود.

با استفاده از CSS3 می توانیم رنگ های گوناگون اعمال کنیم، جایگاه عناصر در صفحه را مشخص کنیم و حتی به تولید Animation هایی در سایت بپردازیم. این زبان بسیار قدرتمند است و به زیبایی برنامه کمک می کند.

در حقیقت، همیشه HTML و CSS در کنار هم هستند. بنابراین باید هر دو را به خوبی یاد بگیریم.

پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core

زبان Javascript

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یکی دیگر از پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core مطرح است.

این زبان بسیار گسترده است و یادگیری همه بخش ها و فریمورک های آن نیاز به زمان زیادی دارد. اما نیازی به این کار نیست.

به عنوان پیشنیاز یادگیری ASP.NET Core شما باید جاوا اسکریپت را فقط در حد کار با DOM بلد باشید و بیشتر از آن نیاز ندارید.

پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core

اما اصلا جای نگرانی نیست، ما کار را برای شما آسان کردیم!

خبر خوب اینکه اگر موارد بالا یعنی HTML5, CSS3 و Javascript را بلد نیستید یا در آنها احساس ضعف می کنید، ما به شما دوره آموزش طراحی سایت که پیشنیاز اصلی یادگیری ASP.NET Core است را پیشنهاد می کنیم.

در این دوره زبان های HTML5، CSS3 و Javascript به خوبی و در قالب تعداد زیادی پروژه عملی آموزش داده شده است. می توانید سرفصل این دوره را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

آموزش طراحی سایت (HTML CSS Javascript)

زبان برنامه نویسی C#

ASP.NET Core بر اساس زبان برنامه نویسی سی شارپ نوشته شده است و اگر بخواهیم که برنامه هایی را با استفاده از این فریمورک توسعه دهیم باید به زبان برنامه نویسی سی شارپ مسلط باشیم.

تسلط به C# یکی از مهمترین پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core است بنابراین به هیچ وجه قبل از یادگیری C# به سراغ آموزش ASP.NET Core نروید چون عملا هیچ چیز از نحوه عملکرد سیستم و کدها متوجه نخواهید شد.

SQL Server

ما در توسعه برنامه های تحت وب به جهت ذخیره سازی اطلاعات، نیاز به یک پایگاه داده داریم و از SQL Server برای این مهم استفاده می کنیم.

یادگیری SQL Server به خودی خود یک تخصص مجزا است و برای یادگیری ASP.NET Core شما نیاز به تسلط روی همه امکانات SQL Server ندارید. اما باید با بخش هایی از آن آشنایی کامل داشته باشید.

به عنوان پیشنیاز یادگیری ASP.NET Core باید بخش های زیر را از نرم افزار SQL Server بلد باشید:

  • نصب SQL Server
  • ساخت دیتابیس جدید
  • Backup/Restore
  • دستورات T-SQL مانند Insert, Update, Delete, Select, Join
  • ایجاد جدول و ویرایش آن

برای این منظور دوره آموزش اصولی برنامه نویسی سی شارپ را برای شما تدارک دیده ایم تا این زبان برنامه نویسی محبوب و قدرتمند را به همراه پایگاه داده SQL Server به خوبی یاد بگیرید. در این دوره مباحث از پایه تا سطح پیشرفته که بحث های Object Oriented Programing است به طور کامل آموزش داده می شود.

یادگیری ASP.NET Core

پس از یادگیری موارد بالا، با اعتماد به نفس کامل می توانید وارد دوره ASP.NET Core شوید و به یک برنامه نویس Back-End حرفه ای با استاندارد بالا تبدیل شوید.

در این دوره شما نه تنها اصول این فریمورک قدرتمند را می آموزید، بلکه مواردی همچون MVC, Razor Pages, Security و Entity Framework Core را نیز فرا میگیرید.

مهم تر اینکه، تمام موارد بالا را به همراه معماری پیاز (Onion Architecture) یاد گرفته و پس از اتمام دوره، شما تبدیل به یک معمار نرم افزار خواهید شد. این دوره همراه با پیاده سازی یک پروژه عملی فروشگاه اینترنتی به همراه پرداخت آنلاین از 0 تا 100 است.

در این پروژه ماژول های زیادی از ابتدا و توسط مدرس در طول دوره پیاده سازی شده که پیشنهاد می شود این موارد را در صفحه مربوط به دوره مطالعه نمایید:

آموزش ASP.NET Core

پیشنیازهای ASP.NET Core پیشنیازهای یادگیری ASP.NET Core آموزش ASP.NET Core