comment در جاوا اسکریپت

در این بخش به آموزش comment ها در جاوا اسکریپت می پردازیم

comment در جاوا اسکریپت

در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از کامنت ها (Comment) برای توضیح کدهای جاوا اسکریپت استفاده می شود. توضیحات توسط مرورگر تفسیر و اجرا نمی شوند و فقط به جهت توضیحاتی برای خود ما است که اگر بعدها به کد خود مراجعه کردیم متوجه گردیم که این کد چه کاری انجام می دهد. اما در نظر داشته باشید که از نظر Clean Code بهتر است کد خود را طوری بنویسیم که نیازی به توضیح در رابطه با اون کد نباشد و خود کد به اندازه کافی گویای کاری که انجام می دهد باشد.

توضیحات تک خطی

توضیحات خطی به این شکل هستند که تنها یک خط comment می شود و جاوا اسکریپت این خط را درنظر نمی گیرد و بنابراین در زمان اجرا، این خط توسط مرورگر اجرا نمی شود. توضیحات تک خطی در زبان جاوا اسکریپت با // شروع می شوند. مثال زیر نحوه استفاده از توضیحات تک خطی در جاوا اسکریپت را نشان می دهد:

آموزش جاوااسکریپت

شما همچنین می توانید از توضیحات تک خطی در انتهای هر خط از دستورات جاوا اسکریپت استفاده کنید. مثال زیر نحوه انجام این کار را نشان می دهد:

آموزش javascript

توضیحات چند خطی

توضیحات چند خطی در زبان جاوا اسکریپت با /* شروع و با */ به پایان می رسند. هر متنی که درون /* و */ قرار بگیرد توسط جاوا اسکریپت نادیده گرفته می شود. مثال زیر نحوه استفاده از توضیحات چند خطی را نشان می دهد:

دوره آموزش طراحی سایت

شما همچنین می توانید از Comment ها برای تست کردن کدهای خود استفاده کنید. در حین توسعه برنامه لحظه هایی هست که قصد ندارید کدی را پاک کنید اما می خواهید برای لحظه ای اثر آن کد در برنامه را غیرفعال کنید تا خروجی برنامه را در این حالت ببینید، در این زمان شما می توانید آن خط یا خطوط از کد را با استفاده از کامنت غیرفعال کنید.

دوره آموزش جاوااسکریپت
آموزش جاوا اسکریپت آموزش طراحی سایت دوره آموزش طراحی سایت دوره آموزش جاوا اسکریپت comment در جاوا اسکریپت

مقالات این دسته بندی