🎁 تخفیف ویژه تمامی دوره های آموزشی 🎁

آموزش Razor Pages در 5 ASP.NET Core

مشاهده نمونه ویدیوهای تدریس دوره

جهت مشاهده کلیک کنید

توضیحات دوره

توسعه دهندگان ASP.NET Core شرکت مایکروسافت استفاده از Razor Pages را به جای الگوی MVC پیشنهاد می کنند. الگوی MVC سال هاست که  از محبوبترین الگوها و روش های پیاده سازی سایت است اما این الگو یک سری اشکالاتی هم دارد. زمانی که شما از الگوی MVC استفاده می کنید همیشه نیاز به controller دارید. در این الگو Model ، View و Controller در فولدرهای مجزا قرار دارند و اگر زمانی لازم باشد یک Controller را به همراه Model و View های آن به یک پروژه ی دیگر منتقل کنید باید حجم کار زیادی انجام دهید.

در Razor Pages ما دیگر Controller نداریم و Action Method ها می توانند درون View یا فایلی همنام با View  قرار گیرند. در الگوی MVC این Controller ها نیستند که اهمیت دارند، بلکه Action Method های درون Controller هستند که درخواست های ورودی را مدیریت می کنند. این دقیقا بخشی است که Razor Pages روی آن تاکید دارد. 

وقتی شما از تکنیک Razor Pages در وب سایت های خود استفاده می کنید تمام قابلیتهای MVC را دارید. وقتی یک پروژه ی MVC را در ASP.NET Core ایجاد می کنید همزمان Razor Page هم به پروژه شما اضافه می گردد. شما می توانید حتی بخشی از پروژه خود را با استفاده از الگوی MVC و بخشی را با استفاده از تکنیک Razor Pages انجام دهید.

در تکنیک Razor Page شما به جای تمرکز روی Controller روی Page ها تمرکز دارید. با استفاده از تکنیک Razor Pages شما ابتدا صفحه ی HTML خود را ایجاد می کنید و پس از آن در صورت نیاز Page Handler های آن را ایجاد می کنید. استفاده از تکنیک Razor Pages برای سایت هایی که تعداد صفحات زیادی دارند گزینه ی مناسبی است. شما نه تنها می توانید از Razor Pages برای طراحی سایت های کوچک استفاده کنید بلکه می توانید از آن برای پیاده سازی هر گونه سایتی استفاده کنید.

ما در این دوره آموزشی سعی کردیم تا تکنیک Razor Pages را در قالب پیاده سازی یک پروژه وبلاگ شخصی و با استفاده از تکنولوژی EF Core 5 آموزش دهیم تا شما علاقمندان بتوانید نحوه استفاده از این تکنیک را به طور کامل فرا بگیرید.

سرفصل دوره

آموزش Razor Pages در ASP.NET Core 5 (11 قسمت)

معرفی Razor Pages
ایجاد چهارچوب اصلی پروژه RazorBlog
بررسی اولین Page Handler
تولید لینک و Route در Razor Pages
افزودن قالب به پروژه
ایجاد مدل و پایگاه داده پروژه
کار با فرم در Razor Pages
اعتبارسنجی فرم در Razor Pages
لیست مقالات در صفحه اصلی
Routing در Razor Pages
Handler های سفارشی در Razor Pages

اطلاعات دوره آموزشی


  • مدرس دوره: حسین عباس آبادی
  • طول دوره: 1:51:55 (ساعت)
  • تعداد ویدیوها: 11
  • آخرین بروز رسانی: 1399/11/08
  • تعداد نظرات: 24
  • اطلاع رسانی آپدیت ها: کانال تلگرام
  • به اتمام رسیده
  • این بسته، هدیه آتریا به شما است

پیش نیازهای دوره

  • آشنایی با برنامه نویسی C#
  • آشنایی با طراحی سایت
  • آشنایی با فریمورک ASP.NET Core

تجهیزات و استاندارد های ضبط دوره ها

یکی از مهمترین مواردی که برای تهیه یک دوره آموزشی حائز اهمیت است، کیفیت و رعایت استانداردهای ضبط دوره است. به طوری که کیفیت صدا و تصویر ویدیوهای آموزشی و همچنین رعایت استانداردهای ضبط، باید در بهترین حد و مطلوب باشد. برای این منظور، موسسه آموزشی آتریا با بهره گیری از بهترین تجهیزات ضبط صدا و تصویر و رعایت استانداردهای آموزشی تلاش کرده است تا بسته های آموزشی با بهترین کیفیت را در اختیار دانشجویان عزیز قرار دهد. در زیر به بخشی از این تجهیزات و استانداردها اشاره می کنیم:

میکروفون ضبط صدا

آموزش asp.net core 5

مسلم است که یکی از مهمترین ویژگی های هر ویدیو آموزشی، کیفیت صدای ویدیو است که باید بدون نویز، واضح و شفاف باشد. کیفیت صدای فوق العاده، شفافیت و صدای بدون نویز، از اصلی ترین ویژگی های میکروفون RODE NT-USB است که موسسه آموزش آتریا از آن برای ضبط دوره ها استفاده می کند. اگر ویدیوهای رایگان دوره را مشاهده کرده باشید، به وضوح کیفیت صدای استاد را احساس می کنید.

تصویر مدرس در کنار ویدیوها

آموزش asp.net core 5

یکی از مشکلات رایج بیشتر پکیج های آموزش، خستگی ناشی از یکنواختی روند ویدیو آموزشی است چرا که اکثر این ویدیوها از پویایی لازم برخوردار نیستند. این خستگی باعث می شود که راندمان یادگیری پایین آمده و در بعضی اوقات دانشجویان دوره تا انتها دنبال نکنند. برای برطرف کردن این مشکل، دوره های آموزشی به گونه ای ضبط شده است که دانشجویان می توانند تصویر دسکتاپ و مدرس را به صورت همزمان مشاهده کنند، به طوری که ویدیو آموزشی، تداعی کننده کلاس حضوری باشد. بنابراین، جدا از تصویر دسکتاپ، تصویر مدرس نیز با استفاده از دوربین Microsoft ضبط شده است.

کیفیت 1080p Full HD ویدیوها

آموزش asp.net core 5

از آنجا که مهمترین دغدغه ما در تولید آموزش ها، کیفیت مطلوب است، تمام ویدیوهای موسسه آموزشی آتریا با بالاترین کیفیت یعنی 1080p ضبط شده اند. کیفیت بالای تصویر بسته ها باعث می شود تا شما کدها و اسلایدهای مورد استفاده مدرس را بهتر ببیند.

استاندارد زمانی ویدیوهای آموزشی

یکی از استانداردهای ویدیوهای آموزشی، توجه به مدت زمان آن ویدیو است. به نحوی که ویدیوها دارای مدت زمان بین 5 تا 20 دقیقه باشند تا منجر به خستگی دانشجو نگردد. برای این منظور سعی شده است تا حتی الامکان این استاندارد در ضبط ویدیوهای آموزشی رعایت شده باشد.

جامعیت دوره ها

یکی از ویژگی های اساسی بسته های موسسه آموزشی آتریا، جامعیت آنها است. جامعیت به این معنا که با تهیه بسته آموزشی، تمام مباحث مربوط  در آن زمینه را به خوبی فراگرفته و دیگر نیازی به منابع جانبی نداشته باشید. برای این منظور مدرسین مجموعه تلاش کرده اند تا دوره های آموزشی را به صورت کاربردی و پروژه محور ضبط کنند، به طوری که دانشجویان پس از یادگیری، توانایی پیاده سازی و راه اندازی پروژه های واقعی را داشته باشند. بنابراین رویکرد ما در تولید بسته ها، آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و یا ارتقاء جایگاه شغلی ایشان است.

پلن های قیمتی

بسته پایه

  • دریافت به روزرسانی های دوره آموزشی
  • پشتیبانی از طریق واتساپ و تلفن
  • 2 ساعت خصوصی آنلاین جهت رفع اشکالات
  • 0 تومان
رایگان

بسته ویژه

  • دریافت به روزرسانی های دوره آموزشی
  • پشتیبانی از طریق واتساپ و تلفن
  • 2 ساعت خصوصی آنلاین جهت رفع اشکالات
  • 0 تومان
رایگان

دانشجویان این دوره، دوره های زیر را هم شرکت کرده اند

نظرات خود را به اشتراک بگذارید
آکادمی آتریا
نظرات (24)
کیومرث طاهرخانی
1401/04/17

عرض سلام وادب .بسیار عالی روان و پر محتوا

مهران قائدرحمت
1400/07/01

بسیار بسیار سپاسگذار و ممنون . دوره بسیار خوبیه

mahdi
1400/04/16

کیفیت و کمیت تدریس به بهترین شکل !!!!! دمتون گرم

میلاد نظیرزاده
1399/12/06

سلام استاد دوره بسیار عالی بود خیلی ممنون . یه سئوالم داشتم میشه کل پروزه رو چه سبک چه سنگین Razor page زد . فرقش با ری اکت چیه

مدیر آموزش
1399/12/06

باسلام و احترام. ممنون از لطف شما. بله، همانطور که در پروژه نهایی بسته ASP.NET Core، کل پروژه با Razor Pages زده شده، شما هم می تونید این کار رو انجام بدین. تفاوت Razor Pages هم با React js و امثالهم این هست که Razor Pages صفحات رو سمت سرور تولید میکنه اما ReactJs عملا SPA هست و همه چیز رو در سمت کلاینت به شما میده. البته تفاوت های خیلی زیادی وجود دارد اما اصلی ترین آنها همین بود که عرض کردم.

علی دودانی
1399/11/10

سلام لطفا ادامشو بزارید 😎

مدیر آموزش
1399/11/10

باسلام و احترام. این دوره فقط مباحث مربوط به Razor Pages را پوشش داده است. برای یادگیری مباحث معماری و طراحی و ارتباط با پایگاه داده دوره جامع آموزش ASP.NET Core را تهیه کنید.

مهدی ریگایی
1399/09/27

دوره بسیار خوبی بود

مدیر آموزش
1399/09/27

ممنون از شما

سیروس
1399/08/10

وااااای چقد آموزشت خوب بود واقعا چرا دیر کشفت کردم خیلی رو جزئیات خوب مانور میدی و مو به مو میگی ای کاش خیلی قبلتر آموزش میدادی دوستان توصیه میکنم آموزشاشو ببینید حتی اسم مدرسشم نمیدونم ولی عالی بود

مدیر آموزش
1399/08/10

ممنون از لطف شما

مهرداد نادری
1399/05/15

با سلام آموزش Razor Page رو به لطف شما دانلود کردم پیش نمایش خوب بود فکر می کنم آموزش هم عالی باشه . وقتی کل آموزش رو دیدم حتما در موردش میگم به هر حال از شما ممنون هستم. با تشکر

مدیر آموزش
1399/05/15

باسلام و احترام. امیدوارم از این دوره لذت ببرید.

مهرداد نادری
1399/05/14

سلام و خسته نباشید امکان دانلود آموزش Razor Page وجود ندارد. (ثبت نام انجام شد)

مدیر آموزش
1399/05/14

باسلام و احترام. لینک ها اصلاح شد، لطفا مجددا تلاش کنید.

مسعود مهرکش
1399/05/04

درود بر شما برای این دوره authentication رو پیاده سازی نکردید؟ امکانش هست که آپدیت بدید و این قابلیت هم پیاده سازی کنید؟

مدیر آموزش
1399/05/04

باسلام و احترام. این دوره، یک دوره رایگان است و هدف آن فقط آموزش Razor Pages است. درصورتی که به مباحث گسترده تری مانند Authentication/Authorization نیاز دارید، دوره جامع ASP.NET Core را تهیه کنید.

Mehdi
1399/04/24

سلام و ادب بسیار عالی روان و پر محتوا ، استاد همیشه پر انرژی باشد و یک درخواست ، در صورت وجود مطلب جدید یا مطالب و نکات بیشتر حتما بخش های بروزرسانی برای دوره ها نیز قرار دهید

مدیر آموزش
1399/04/24

باسلام و احترام. ممنون از لطف شما

سینا سادات
1399/04/22

دوره خیلی خوبی بود. آموزش Razor Pages به صورت مختصر و مفید و کاربردی همراه با پروژه عملی تدریس شده بود. عاالی استاد

مدیر آموزش
1399/04/22

سلام و عرض ادب. ممنون از لطف شما سینا جان